Help, ik mis nog een blog!

Heb jij dat ook? Dat je wel weet dat je hoognodig een blog moet schrijven of een nieuwe marketingcampagne op touw mag zetten. Met strategie en zo. Maar het komt er niet van.

Dat je dus denkt: Help, ik mis nog een blog!

De hectiek van alledag houdt je zo bezig, dat je elke dag reactief in actie komt. En aan het einde van de week realiseer jij je dat je dat blog weer niet geschreven hebt en dat die marketingcampagne er niet van gekomen is. Uit lieverlee herplaats je een oud blog van vorig jaar en herhaal je die ene marketingactie nog maar een keer.

Maar diep van binnen weet je dat dat niet klopt. Dat die actie en dat blog gedateerd zijn. Dat het effectiever kan, meer toegespitst op de huidige realiteit.

Wil je de draad voor actuele marketing en communicatie uitingen weer oppakken, maar weet je niet hoe of waar je moet starten?

Plan dan tijd in voor een Vision Board!
Hoe dat werkt? Je reserveert een blok van twee uur waarin je niet gestoord kan worden. Je legt een stapel tijdschriften op tafel en een groot vel papier, A4 of A3 formaat.

Vervolgens ga je rustig zitten op je stoel. En doe je een korte meditatie, waarin je afstemt op jezelf, op jouw innerlijk weten, op je onderbuikgevoel. Soms zit je al met een vraag, soms komt de vraag helder naar boven als je even 5 of 10 minuten mediteert.

Is de vraag helder? Dan schrijf je hem op. Dat kan op een memoblaadje, maar ook pontificaal bovenaan het grote vel papier:
Jouw Vision Board geeft straks antwoord op jouw vraag!

Je stroopt je mouwen op en gaat aan de slag:
Alles wat je oog trekt scheur je uit de tijdschriften. Dat kan een pakkende tekst zijn, een foto, eenvoudig alles wat je op dat moment aanspreekt. Ongeveer een uur lang verzamel je zo alles wat resoneert met jouw onderbuikgevoel.

Na dat uur scheuren en verzamelen. Is het tijd voor pauze. Je neemt een kop koffie of thee en daarmee sluit je het verzamelproces af.

Vervolgens ga je alles wat je hebt verzameld op het grote vel papier plakken. Ook dat waarvan je denkt, waar hoort dat ins hemels naam bij. Vaak wordt pas van een afstandje of na enkele dagen duideljk waarom juist die boom erbij hoorde. (Misschien slaat dat wel op dat nieuwe project dat eerst mag wortelen, voordat het verder kan groeien.) Of waarom je die vrouw in zomerse outfit een plek gaf. (Wellicht staat zij symbool voor een nieuwe doelgroep, of voor meer kleur in jouw producten of…)

En heb je zo je Vision Board gemaakt, dan zal je merken dat je van daaruit relatief snel je marketingcampagne in grove lijnen kan opzetten. Of in een ochtend dat blog geschreven hebt. Evenals de thema’s van nog eens 5 bloggen…

Ik wens je heel veel plezier met het maken van je Vision Board.

Wil je dit liever samen doen? Neem dan even contact op. Dan maken we een afspraak en ondersteun ik je bij de meditatie, het scheuren en bij de interpretatie van je Vision Board.

Creaklankbord staat garant voor creatief marketing- en communicatie-advies.

Mail je vraag naar marieke@creaklankbord.nl of bel naar  06-33057677.

Ik adviseer je graag.