De klantreis, van onbekend naar grote fan

Een klantreis.

 Ken jij het begrip klantreis? Dat staat voor het  proces van onbekend zijn met een product of merk, naar klant zijn van een specifiek merk.  Weet jij hoe de klantreis van jouw klanten ongeveer verloopt, dan kan je daar met jouw communicatie handig op inspelen.

De klantreis ziet er over het algemeen zo uit:

Iemand, een mogelijke klant heeft nog nooit van jouw merk gehoord
Diegene ziet een uiting van jou op Facebook, Linked-In, Instagram, Pinterest, in de winkel, op een billboard, in een tijdschrift.
Diegene ziet nog eens en nog eens en nog eens een uiting van jouw merk. (Herhaling!!!)
Diegene wil meer over jouw merk weten, hij/zij zoekt je merk actief op op internet, bezoekt je website, leest reviews, wordt fan van je Facebook/Instagram/Pinterest/Linked-In pagina en schrijft zich in voor je nieuwsbrief.
 
Diegene krijgt interesse in jouw product. Gaat de interactie aan op social media.
Diegene raakt door jouw posts en met name door jouw content en interactie overtuigd van de meerwaarde van jouw product.
 
Diegene heeft jouw product nodig. Doordat hij/zij ondertussen een band met jouw merk heeft en jij hem/haar met de juiste content hebt overtuigd van jouw meerwaarde, wil diegene jouw product bij jou kopen.

Diegene wordt jouw nieuwe klant!

En nu? Nu ga je die klant behouden! Zorgen dat hij/zij een grote fan van je wordt. Waarom? Dan koopt hij/zij nog eens bij jou. En dan wordt hij/zij ambassadeur van jouw bedrijf. Ideaal toch?
Nu mag jij!
Zie jij dit voor je? Beschikt jouw onderneming al over de juiste social media kanalen met bijbehorende content? Of wil je hierin ondersteund worden? Maak dan vrijblijvend een afspraak met Creaklankbord. Ik adviseer je graag.